Název: Name: | Republic P-47G Thunderbolt | Republic P-47G Thunderbolt |
Originální název: Original Name: | Republic P-47G Thunderbolt | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | fighter aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.12.1942-DD.03.1944 Curtiss-Wright Corp., Buffalo, New York | |
Období výroby: Production Period: | DD.12.1942-DD.03.1944 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 354: 20 P-47G-CU 42-24920/24939 40 P-47G-1-CU 42-24940/24979 60 P-47G-5-CU 42-24980/25039 80 P-47G-10-CU 42-25040/25119 154 P-47G-15-CU 42-25120/25293 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.12.1942 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | ? kg | ? lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 6577 kg | 14500 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 12.43 1) m | 40 ft 9 ⅜ in 1) |
Délka: Length: | 11.02 m | 36 ft 1 ⅞ in |
Výška: Height: | 4.34 m | 14 ft 2 ⅞ in |
Plocha křídla: Wing Area: | 27.87 m2 | 300 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | ? lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Pratt & Whitney R-2800-21 o výkonu 1491 kW čtyřlistá vrtule s konstantní rychlostí otáček C542S-A6 | Pratt & Whitney R-2800-21, power 2000 hp four-blade constant-speed Curtiss Electric C542S-A6 propeller |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 1173 l 757 l přídavná nádrž2) | 310 US gal 200 US gal auxiliary tank2) |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 688.8 km/h v 9144 m | 428 mph in 30000 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | ? mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | ? min to ? ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 12802 m | 42000 ft |
Dolet: Range: | ? km | ? mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 8x 12,7mm kulomet Browning v křídle 1x 227kg bomba2) | 8x .50 Browning machine gun in the wing 1x 500 lb bomb2) |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | G-CU1) - odpovídaly P-47C-RE, s trupem o délce 10,77 m G-1-CU - odpovídaly C-1-RE - prodloužená příď s motorovým ložem QEC G-5-CU - odpovídaly P-47D-1-RE - pancéřový plát za přístrojovou deskou, malé úpravy palivového systému, přepracované regulační klapky chlazení motoru, ... G-10-CU2) - odpovídaly D-5-RE - výkonnější turbokompresor, vstřikování vody do sání motoru, mírně vyklenuté břicho s se závěsníkem pro palivovou nádrž nebo 227kg bombu G-15-CU - odpovídaly D-11-RE - automatické vstřikování vody - kvůli pomalé výrobě a opožďování při zavádění modifikací byly P-47G používány jen v USA a pouze u výcvikových útvarů | G-CU1) - corresponded to the P-47C-RE, with a fuselage length of 36 ft 1 ⅞ in G-1-CU - corresponded to C-1-RE - extended nose with QEC engine bed G-5-CU - corresponded to P-47D-1-RE - armour plate behind the instrument panel, minor modifications to the fuel system, redesigned engine cooling control flaps, ... G-10-CU2) - corresponded the D-5-RE - more powerful turbocharger, water injection into the engine intake, slightly cambered belly with pylon for fuel tank or 500 lb bomb G-15-CU - corresponded to D-11-RE - automatic water injection - due to slow production and delays in introducing modifications, the P-47G was used only in the U.S. and only by training units |
Zdroje: Sources: | Velek, Martin; Roman, Valerij. Republic P-47 Thunderbolt. MBI, Praha 1997. ISBN 80-902238-0-X. Stafford, Gene B. Thunderbolt in Action, Aircraft No.18. Squadron/Signal Publications, Warren 1975. Davis, Larry. P-47 Thunderbolt in Action, Aircraft No.208. Squadron/Signal Publications, Carrollton. ISBN 978-0-89747-542-6. Gronczewski, Tomasz; Skulski, Przemyslaw. P-47 Thunderbolt Razorback. ACE Publication, Wroclaw 1992. Jane's Fighting Aircraft of World War II, Crescent Books, New York 1989. ISBN 0-517-67964-7. Fahey, James C. U.S. Army Aircraft 1908-1946. Ships and Aircraft, New York,1964. http://joebaugher.com/usaf_fighters/p47_7.html http://www.aerofiles.com/_repub.html http://www.americancombatplanes.com/p47_1.html www.nationalmuseum.af.mil |
Období | Druhá světová válka [1939-1945] |
Výrobce | Curtiss |
Typ letounu | Republic P-47G Thunderbolt |
Kamufláž | Standardní vojenská |
Olivově zelená / Olive Green Šedá světlá / Light Grey |
|
Země | |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | 42-25032 |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
P-47G-5-CU